2000 Sonrası Çekilmiş En İyi 15 Yerli Film

2000’li yıllardan itibaren çekilmiş yani 21. yüzyılın en iyi yerli filmleri ile bu yazımızda karşınızdayız. Ana akım filmlerin olmadığı bu listede oldukça keyifli filmler yer alıyor. Her Yönetmenden sadece bir filmin bulunduğu listede usta yönetmenler, genç yetenekler ve tadına doyulmaz hikayelerin egemenliğindeki bazı nefis filmler huzurlarınızda.

Bu yazıda filmi bulunan Yönetmenler

  1. Handan İpekçi
  2. Semih Kaplanoğlu
  3. Kaan Müjdeci
  4. Mahmut Fazıl Coşkun
  5. Erol Mintaş
  6. Pelin Esmer
  7. Özcan Alper
  8. Yeşim Ustaoğlu
  9. Seren Yüce
  10. Senem Tüzen
  11. Tolga Karaçelik
  12. Emin Alper
  13. Reha Erdem
  14. Zeki Demirkubuz
  15. Nuri Bilge Ceylan

15. Büyük Adam Küçük Aşk (2001 – IMDb 7.5)

Listemizin 15. sırasında Büyük Adam Küçük Aşk filmi yer alıyor. Handan İpekçi‘nin çok sevilen filmi. 2000’lerin hemen başında gelen bir filmdi bu film. Aslında Türkiye sinemasında uzun süredir üretimin yavaşladığı, günümüzde olduğu kadar yerli filmin üretilmediği bir dönemde ilaç niyetine izlenilen bir filmdi Büyük Adam Küçük Aşk.

Yaşlı bir asker emeklisi bir amcamızın yanına gelen ve birlikte yaşamaya başlamak zorunda kaldığı küçük kürt kız çocuğu ile yaşadığı hikayeyi anlatıyor. Bir dönüşüm, değişim hikayesi ve bir kabullenme hikayesini anlatıyor aslında Büyük Adam Küçük Aşk filmi.

Tabii ki bazı zaafları var ama en azından seyir zevki olarak oldukça yüksek bir film. Aynı zamanda da sımsıcak, tertemiz bir hikaye anlatıcısı Handan İpekçi bu da onun en önemli örneklerinden biri. Başrolde bu filmdeki performansından bir kaç yıl sonra kaybettiğimiz Şükran Güngör’ü izlediğimiz ve gerçekten de kendisinin usta işi bir performans sergilediği ve hayran kalarak izlediğimiz Büyük Adam Küçük Aşk vakti zamanında Antalya Film Festivalinde Altın Portakalları süpürmüştü en iyi film dahil olmak üzere. Ve o dönemde de epey tartışma yaratmıştı aslında konu aldığı mesele ve ona getirdiği yorum nedeniyle. Bugün bakıldığında bazı tartışmaların fitilini ateşleyen bir olması sebebi ile bile Türkiye sinema tarihinde çok ilginç bir film olarak yerini almış durumda.

14. Yumurta (2007 – IMDb 6.6)

Yumurta – Nejat İşler – Saadet Aksoy

Listemizin 14 numarasında bir zamanların epey iyi yönetmenlerinden, son zamanların ise oldukça ilginç yönetmenlerinden biri yer alıyor.Semih Kaplanoğlu‘nun Yumurta filmi. Yumurta filmi Semih Kaplanoğlu’nun Yusuf üçlemesinin ilk filmi aslında.

Üçlemenin ilk filmi olan Yumurta’da Nejat İşler ve Saadet Işıl Aksoy başrolde izliyoruz. Nejat İşler’in karakteri Yusuf da çocukluğunun geçtiği küçük kasabaya geri dönen genç bir şairi canlandırıyor. Yumurta özellikle 80’li yıllarda tüm dünyada en iyi örneklerini izlediğimiz “nothing happens” sineması denilen çok az olayın olduğu, karakterlerin, hikayenin çok yavaş aktığı, kameranın genellikle sabit planlar ile çalıştığı filmlere tekabül ediyor aslında.

Yumurta’da vakti zamanında biraz eleştirilmişti. Özellikle de filmin açılış sekansında upuzun bir yürüme sahnesini izlediğimiz yaşlı bir teyze ile olsun, aslında Uzak filminin açılış sahnesine benzemesiyle ve başka bir çok şey ile ilk izlenildiğinde “bu muymuş” diye eleştirilen Yumurta filmi bununla birlikte Cannes Film Festivalinin önemli bölümlerinden birisi olan Yönetmenlerin 15 günü isimli bölümde kendisine yer bulmayı başarmıştı. Tüm dünyadan ve Türkiye’den çeşitli ödüllerin sahibi olmuştu Yumurta. Semih Kaplanoğlu’da keşke yoluna Yumurta benzeri filmler ile devam etseydi daha sonra.

13. Sivas (2014 – IMDb 7.4)

Sivas – Doğan İzci

Listemizin 13. sırasında deli gibi bir Yönetmenin oldukça ilginç bir ilk filmi yer alıyor. Kaan Müjdeci‘nin Sivas filmi. Neden deli gibi bir yönetmen çünkü Kaan Müjdeci’yi biz zaten hep böyle tuhaf bir takım çıkışları ile olsun, söyleşiye gittiği bornozu ile olsun hep böyle uçarılıkları ile tanıdığımız bir yönetmen kendisi. Sivas da onun ilk filmi.

Sivas bir ilk film olmasına rağmen oldukça güçlü bir film. Sivas küçücük bir büyüme hikayesini konu ediyor aslında başrolüne yerleşmiş ve gerçekten de dünya sinema tarihinin en iyi çocuk oyuncu performanslarından birini sergileyen Doğan İzci’nin canlandırdığı küçük erkeğimizin aslında erklik meselesi ile baş etme mücadelesini anlatan bir film.

Filmin özellikle görüntü yönetimi ve kurgusu oldukça başarılı. Sivas’ta özellikle Doğan İzci’nin damda delirme sahnesini lütfen bizim için tekrar tekrar izleyin. Böyle bir çocuk oyuncu performansı olamaz gerçekten çok başarılı bir oyunculuk sergilemiş Doğan İzci. Gerçekten yakın zamanda izlediğimiz en iyi ilk filmlerden birisi olmayı başardı Sivas filmi.

12. Yozgat Blues (2013 – IMDb 6.8)

Yozgat Blues – Ayça Damgacı – Ercan Kesal

Geldik listemizin 12. sırasına bu basamakta bizleri 2000’li yılların üretken sinemacılarından Mahmut Fazıl Coşkun yer alıyor. Yozgat Blues filmi, taşra müzisyenlerini hikaye ediyor. Taşrada Blues yapmaya çalışanlar konu ediliyor. Mahmut Fazıl Coşkun’u Tarık Tufan ile birlikte senaryo ortağı olarak da görüyoruz.

Bu yazı da ilginizi çekebilir!  Alita - Savaş Meleği Film İncelemesi - Eleştirisi

Başrollerde Ercan Kesal’ın, Ayça Damgacı’nın, Art House filmlerinin aranan oyuncularından Tansu Biçer’i ve Art House sinemanın eski aranan oyuncularındna Nadir Sarıbacak’ın günümüzde aransa da bulunamayan oyuncularından Nadir Sarıbacak’ın yer aldığı harika bir film. Gerçekten oyunculukları ile parlayan ama aynı zamanda da hikayesi ve hikayesini ele alış biçimiyle de parlayan bir film.

Mahmut Fazıl Coşkun’un Türkiye sinemasında çok fazla örneğine rastlamadığımız bir şekilde sırt takibe merak saldığı ve omuz kamerası ile de harikalar yaratılmasına izin verdiği bu filmde aynı zamanda da yandan ilerleyen derin ve tutkulu bir aşk hikayesi de konu ediliyor. Ama filmin temelinde bir işi tutku ile yapmanın ne demek olduğu ve her şeye rağmen, herkese rağmen, sizinle dalga geçen, yaptığınız işi küçümseyenlere rağmen o işe devam etmekte gösterdiğiniz dirayete çok şey söyleniyor bu filmde.

11.Annemin Şarkısı (2014 – IMDb 6.4)

Annemin Şarkısı Filmi

11. sıradaki filmimiz Türkiye sinemasının önemli filmlerinden birisi. Erol Mintaş‘ın uzun zamandır üzerinde çalıştığı ilk filmiydi Annemin Şarkısı ve gösterildiği festivallerde de, seyirci ile karşılaşmasında da oldukça olumlu sonuçlar almış bir filmdi. Galasını yaptığı Saray Bosna film festivalinde en iyi film ve en iyi kadın oyuncu ödülü almıştı.

Annemin Şarkısı bir yandan hasta ve yaşlı köyüne dönmek isteyen annesi ile baş etmeye çalışan, bir yandan da kendi ufak gönül macerasını ayakta tutmaya çalışan bir genç adamın hikayesini anlatıyor. Bu genç adamı da Feyyaz Duman harika bir biçimde canlandırıyor. Kendisinin de ilk film filmlerinden biriydi ve bu performansı ile Antalya Film Festivalinden en iyi Erkek oyuncu ödülünü almayı başarmıştı. Filmimizde aynı zamanda Nesrin Cavadzade de yer alıyor.

10. İşe Yarar Bir Şey (2017 – IMDb 7.6)

İşe Yarar Bir Şey – Öykü Karayel ve Başak Küklükaya

Evet listemizde ilk 10’a geldik. Listemizin bu sırasında bizi İşe Yarar Bir Şey filmi karşılıyor. Pelin Esmer 11’e 10 Kala (2009)’sı ile olsun, Oyun’u ile olsun, Gözetleme Kulesi ile olsun oldukça ilginç filmlere imza atmış bir yönetmen. İşe Yarar Bir Şey aslında listemizin en yakın tarihli filmlerinden biri. Pelin Esmer‘in de sinemasının en iyi filmlerinden birisi.

Uzunca bir tren yolculuğu ile başlıyor İşe Yarar Bir Şey ve trende karşılaşan, trende tanışan iki kadının birlikte başlayan ve bambaşka yerlere giden yolculuğuna odaklanıyor. Başak Köklükaya ve Öykü Karayel’i izliyoruz başrollerde. Film akmaya devam ettikçe son 20-30 dakikada ise Yiğit Özşener ekleniyor castımıza ve üçünden de gerçekten etkileyici performanslar izliyoruz.

Bu iki kadını aslında birbirinden gizlediği sırlar yakınlaştırıyor. Bu sırlar açığa çıktıkça akıl ve vicdan arasında kalan bu kadınların birbirine desteği, el ele verişi, birlik oluşu konu ediliyor. Görüntü yönetmenliği konusunda ülkemizde almış bayrağı ilerlemiş olan, hatta Oscar’da oylar veren akademi üyesi olan Gökhan Tiryaki’nin gerçekten harika bir işçilik ortaya koyduğu İşe Yarar Bir Şey’i özellikle tren nostaljisi yapmak isteyenler izlemek ile kalmasın ara sıra uykusunda açsın dilesin bu filmi.

9. Sonbahar (2009 – IMDb 7.8)

Sonbahar filminden bir sahne

Listemizin 9. sırasında aa bu film nereden 9. sırada bu nasıl bir liste, böyle şey olur mu bu film bence 2000’lerin en iyi yerli filmlerinden biriydi resmen haksızlık diye yorumlarda bulunabileceğiniz bir film var. Filmimizin adı Sonbahar. Özcan Alper‘in ilk filmi olma özelliği taşıyan Sonbahar gerçekten de bir ilk film olarak inanılmaz başarılı, Türkiye sinemasının tarihine de adını altın harfler ile şimdiden kazımış bir film.



Harika bir hikaye, muazzam bir reji, çok iyi oyunculuk performansları ve nefis müzikler. Karadenizi mesken tutan bu filmde tuluma ve diğer karadeniz ezgilerine adeta doyuyoruz. Sonbahar başrolde Onur Saylak’ın yer aldığı ve aslında Onur Saylak’ı da Türkiye sinemasında iyice parlatan bir film olmuştu. Gerçekten iyi bir performans gösteriyor kendisi. Daha sonra Özcan Alper ile iş birlikleri devam etti Ruzgarın Hatıları’nda da izledik daha sonra onu.

Sonbahar ile ilgili söylenebilecek en iyi şey filmin Türkiye sinema tarihine geçmiş bir final sekansı olduğu. Harika bir finali olan bu filmi izlemenizi kesinlikle tavsiye ediyoruz.

8. Araf (2012 – IMDb 6.2)

Araf – Neslihan Atagül

Şimdi listemizdeki sıradaki filmimizin adı Araf. Yeşim Ustaoğlu Türkiye sinemasına zaten sayısız başarılı işe imza atmış bir Yönetmen. Bu filmde Yeşim Ustaoğlu’nun en iyi filmlerinden biri. Kendisinin zaten hikayeleri anlatmadaki becerilerine aşinayız. Bu sefer işin içine zorlu aksiyonlar da eklemiş mesela Özcan Deniz’i ana casta almak gibi. Ama Özcan Deniz de kariyerinin en iyi performanslarından birini sergilemiş. Çünkü neden diyeceksiniz iki iç cümlesi ya var ya yok.

Bu yazı da ilginizi çekebilir!  B-A-B-Y Baby Driver

Araf filminin başrolünde Özcan Deniz’e Neslihan Atagül eşlik ediyor. Ve Neslihan Atagül’ün de çocukluktan gençliğe geçişindeki en iyi performanslarından biri. Neslihan Atagül bu filmde gerçekten neredeyse filmin bile önüne geçecek kadar iyi bir performans sergiliyor. Özellikle tuvalette uzunca bir plan sekans olan bir sahne var bir de zaten filmin en sinir bozucu anlarından biri orada özellikle kendisine dikkat etmenizi tavsiye ederim. Aynı zamanda Nihal Yalçın da filmde ufak ama iyi bir performans sunuyor. Film aslında bir şekilde yetişkinliğe ermenin ceremesini çeken bir genç kadının hikayesini anlatıyor. Üzücü, trajik oldukça sarsıcı hikayesini anlatıyor. Yine bol ödül yağdırılan bir film Araf.

7. Sarmaşık (2015 – IMDb 8.0)

Sarmaşık filminden bir sahne

Listemizin 7. sırasında Sarmaşık filmi yer alıyor. Sarmaşık Tolga Karaçelik‘in ikinci filmi. Oldukça başarılı bir film. Seveni bol, sevmeyeni az. Gerçekten çok önemli ve çok iyi bir film. Bir geminin içerisinde küçük bir Türkiye resmi çizen oldukça etkileyici, oldukça başarılı, çok iyi yazılmış, son derece iyi bir şekilde performe edilmiş bir film.

Sarmaşık, bir geminin içine, bir sefere bir grup adamı koyuyor ve bu adamların kendi iç hesaplaşmaları ve kendi kimlikleri ile verdikleri mücadeleler, erkek olma meselesi ile ilgili yaşadıkları dalgalanmalar, travma kusuşları her biri bu filmimizde inci gibi diziliyor. Türkiye’nin her kesiminden neredeyse bir araya getirilebilecek bir grup adamı bir geminin içine sokan ve psikolojik olarak gittikçe zorlayan bir hikaye anlatıyor. Her anlamda oldukça yetkin bir iş olduğunu söyleyebiliriz.

6. Çoğunluk (2010 – IMDb 7.4)

Çoğunluk- Bartu Küçükçağlayan

Listemizin 6. sırasında yine bol ödüllü, çok iyi bir film yer alıyor Çoğunluk. Seren Yüce‘nin ilk filmi olan Çoğunluk listemizdeki pek çok ilk film gibi gerçekten harika bir iş. Çoğunluk’ta Türkiye’deki aslında pek çok meseleye dair bir şey söyleyen bir film ama bunu kendi içinde bir karmaşa ile değil gayet steril bir senaryo ile çok mantıklı kırılmalar ve nefis çatışmalar ile dile getiriyor.

Çoğunluk, biraz muhafazakar bir ailede pek çok dış etkenden soyutlanarak, bazı şeyler gözetilerek, sakınılarak büyütülmüş bir çocuğun büyüme ve yetişkin olarak hayatla ve Türkiye ile baş etmesini konu ediniyor. Aslında Türkiye’deki pek çok soruna parmak basıyor Çoğunluk. Başrolde Bartu Küçükçağlayan ve Settar Tanrıöğen’i görüyoruz ikisi de çok iyi performanslar veriyor keza Nihal Koldaş da aynı şekilde ve filmimizde top koşturan Erkan Can küçük ama güzel bir performans sergilemekte.

Çoğunluk’ta listemizdeki pek çok film gibi aslında erk meselesi didikliyor. Türkiye sinemamızda art house deyince bu erk meselesini didiklemeyen yok gibi Çoğunluk da onlardan biri. Ama bunu tüm klişelerden arındırılmış bir biçimde yapıyor.

5. Tepenin Ardı (2012 – IMDb 7.3)

Listemizin ilk beşine geldik hala bir ana akım sinema örneği göremedik bu nasıl bir liste diye söylenenler için bu acınızı dindirecek bir film yer alıyor demek isterdik ancak bu listede bunlar bulunmuyor. Listemizin 5 numarasında Tepenin Ardı  yer alıyor. 2000’li yıllara 3 film sığdırmış Emin Alper’in neden bu filmini aldık çünkü gerçekten de ilk filmler çok önemlidir.

Tepenin Ardı sert bir düşmanlık hikayesi anlatıyor aslında. Düşman olarak burada seçilmiş olan kimlik Türkiye’mizde herkesin aşağı yukarı edindiği bir düşman gibi yine bir öteki. Tanımadığına, tanışmadığına duyduğun öfke gittikçe kabarır, beslenirse ne hale gelir Tepenin Ardında bunun yanıtı aranıyor. Hem de bir ailenin üç kuşağından erkeğin üzerinden anlatıyor Emin Alper.

Oldukça başarılı bir film aslında bir Türkiye westerni denebilir Tepenin Ardı için. Her şeyi ile bir western formülünü takip ediyor. Oyuncu koltuğunda ise Türkiye sinemasında Tatil Kitabı ve Bizim Büyük Çaresizliğimiz gibi iki önemli film sığdırmış rahmetli Seyfi Teoman yer alıyordu.

4. Ana Yurdu (2015 – IMDb 6.2)

Listemizin 4. sırasında yer alan film Senem Tüzen imzalı Ana Yurdu. Türkiye’de beyazperde de aslında çok fazla eşine rastlamadığımız bir hikayeyi konu alıyor Ana Yurdu filmi. Annelik meselesine, anne ve kız çocuğu çatışmasını ve bunun aslında ne kadar hastalıklı bir noktaya varabileceği gibi meseleleri didikliyor Ana Yurdu.

Bu yazı da ilginizi çekebilir!  Aksiyon Komedi : The Hitman's Bodyguard

Oldukça etkileyici bir dil ile konusunu inceleyen Ana Yurdu harika yazılmış bir senaryosu da bulunan filmin senaryosu 2000 sonrası çekilmiş filmler arasında en etkileyicilerinden birisi. Finale doğru artan gerilim ile birlikte ve final sahnesinde gelen olağanüstü bir karanlık his ile birlikte gerçekten de Türkiye sinemasının 2000’li yıllarının en önemli filmlerinden birisine dönüşüyor Ana Yurdu.

Ayrı Ana Yurdu filminde başrolde Nihal Koldaş ve Esra Bezen Bilgin muazzam bir performans ortaya koyuyor. Sadece bu iki kadının pinpon maçı için bile izlenebilir bu film.

3.Beş Vakit (2006 – IMDb 7.4)

Listemizin 3. sırasında Beş Vakit filmi ile Reha Erdem yer alıyor. Türkiye sinemasında eşine az rastlanır bir köy filmi Beş Vakit çünkü bizde alışılagelen köy filmleri vardır yamuk çatılar oradan çıkmış abuk sabuk antenler, böyle köy bir gidilmemesi gereken yer, kaçtığın, oraya geri döndüğün bir yer olarak resmedilir. Reha Erdem bütün bu alışılageldik formülü ters düz ediyor.

Beş Vakit aslında taşra-insan, doğa-insan ilişkisi üzerinden bir Taşra güzellemesine imza atıyor. Filmin ana kahramanları bir grup çocuk. Bu çocukların büyüme denilen kabus ile yüz yüze gelmesinin hikayesini içeriyor Beş Vakit filmi. Yetişkinleri takip eden, yetişkinleri izleyen, onlara bakan, onlarla birlikte bir şeyler yaşayan ve onlarla birlikte dönüşmeye devam eden ve bir yetişkinlik korkusu hapsolan ve çareyi doğaya kaçmakta, çalıların arasında yatmakta bulan bir grup çocuğu merkeze alıyor.

Bu çocukların hikayesi Beş Vakit ama yine de oyuncu kadrosunda iki nefis performansa imza atan Taner Birsel ve Bülent Emin Yarar‘ı da kucaklamayı ihmal etmiyor. Reha Erdem’in de yazar-yönetmen olarak ne kadar başarılı bir insan olduğunu ortaya koyan filmlerden birisi.

2. Kader (2006 – IMDb 7.9)

Listemizin 2 numarasında Zeki Demirkubuz‘un Kader filmi yer alıyor. Zeki Demirkubuz aslında 2000’li yıllarda oldukça fazla filme imza attı. Son derece üretken bir yönetmen olduğunu söylemek de doğru olur. Bu film de Zeki Demirkubuz’u Zeki Demirkubuz yapan bir film Kader her şeyi ile.

Kader aslında Masumiyet’in bir çeşit ön filmi gibi. Hikaye olarak aslında Masumiyet’in öncesini anlattığı fakat Masumiyet’in devam filmi olarak karşımıza çıkan filmi Kader. Filmin başrollerinde Ufuk Bayraktar ve gerçek bir keşfi biliyorsunuz ki Zeki Demirkubuz’un Firuz ağa kahvede keşfettiği Ufuk Bayraktar. Aynı zamanda Vildan Atasever, Ozan Bilen gibi isimleri de görüyoruz. Ve her birinden de etkileyici performanslar çıkarmayı başarmış Zeki Demirkubuz.

Kader’in kamera arkası görüntülerini izlerseniz filmin büyüsü biraz bozuluyor çünkü Zeki Demirkubuz’un bu performansları nasıl elde ettiğini görünce biraz şaşırabilirsiniz. Vildan Atasever de Ufuk Bayraktar da gerçekten içimizi acıtan performanslar sunuyor bu filmde.

1. Bir Zamanlar Anadolu’da (2011 – IMDb 7.9)

Bir Zamanlar Anadolu’da – Yılmaz Erdoğan ve Fırat Tanış

Evet. Geldik Türkiye sinemasının 1 numarasına. Tabii ki Nuri Bilge Ceylan‘dan Bir Zamanlar Anadolu’da. Ya böyle bir film olabilir mi? Yani bu filme daha ne söylenir ki? Gerçekten de Türkçe bir film olmasından dolayı mutluluk duyduğum, tamamen anladığım, idrak ettiğim, bir alt yazıya, başka hiç bir uyarıcıya ihtiyaç duymadan kapılıp gittiğime çok memnun olduğum bir film Bir Zamanlar Anadolu’da.

Bu filmimiz aslında bir arabanın içine suçu, suçluyu, ceza keseni, suçlunun neden olduğu olayı inceleyen tıbbi birimi, pek çok şeyi adaleti, güveni bir arabanın içerisine hapsedip bir yolculuğa çıkarıyor taşrada. Gece yarısından sabaha varan bir yolculukta biz de savrulup gidiyoruz.  Bir noktada suçu da, suçluyu da, güveni de, adaleti de kaybediyoruz.

Bir Zamanlar Anadolu’da pek çok anlamda çok nadide bir iş. Bir kere zaten ele aldığı hikaye ve onu anlatma biçimi noktasında eline kimse su dökemez zaten. Bir yandan da episodik anlatımı gittikçe her gelen bölümde daha da büyümesi, gittikçe tuhaflaşması özellikle otopsi sahnesinde artık Nuri Bilge’nin de kendi sinemasının üst noktlarına ulaşması ile birlikte her anlamda özel bir film. Aynı zamanda oyuncu kadrosu da özellikle Yılmaz Erdoğan‘ın belki de kariyerinin en iyi performansını sergilediği filmde oyuncu kadrosunda Taner Birsel , Fırat Tanış, Ercan Kesal, Muhammet Uzuner, Ahmet Mümtaz Taylan ve Murat Kılıç da bulunuyor.

Bu yazı Türkiye Sinemasında 2000’lerin En İyi 15 Filmi I BAZI NEFİS FİLMLER isimli videodan metin haline getirilmiştir. Videoyu izlemek için linke tıklayabilirsiniz. 

 

Yazar: Zuhurat

Zuhurat.net bir kültür sanat sitesidir. Dizi, film, müzik, tiyatro ve bunun gibi alanlarda özgün kültür sanat içeriği üretmektedir. Zuhurat gücünü onu takip eden okuyucu kitlesinden alır. Bizi takip ederek destek verebilirsiniz. İyi okumalar!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.